Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Værdigrundlag

Vores værdigrundlag bygger på:

  1. Anerkendende relations pædagogik (inspireret af Berit Bae) 
  2. Barnets zone for nærmeste udvikling (inspireret af Vygotskij)  
  3. Teori om børns leg (inspireret af Skovbjerg).

Gennem nærvær, omsorg og engagement er vi i Asgård børnehus, med til at give børnene en tryg og stabil hverdag, hvor de har mulighed for at udvikle sig til robuste, selvstændige og sociale individer. Samtidig bliver børnene en del af et forpligtende, positivt og socialt fællesskab.

I Asgård børnehus er der rum for nysgerrighed, leg og opdagelse, hvor rammen er trygge pædagogiske læringsmiljøer som løbende evalueres og justeres.

Alle børn i Asgård børnehus skal opleve, at de er gode nok som de er. At de hver især kan udvikle deres særlige potentiale, ligesom de skal opleve verden og dens nuancer.

Vi arbejder ud fra de seks læreplanstemaer, som alle ses i sammenhæng med hinanden og på kryds og tværs. For at sikre at alle temaerne får deres særlige fokus har vi i institutionen et fælles årshjul, som der planlægges pædagogiske aktiviteter ud fra henover året.